De la prima literă a acestui text am știut că urmează să vă enervez. Asta pentru că am de gând să vă enumăr cel puțin 4 momente în care cei care administrează această țară și-au bătut joc grav, grav de tot de noi.
- Halta de la Otopeni! Ați văzut vreodată cum arată locul în care te lasă trenul care trece și pe la Aeroportul Internațional ce deservește Bucureștiul. Oameni buni, chestia asta este posibilă în 2018! Exact, prispa casoailor unor parlamentari e mai legată și mai cochetă decât această cașcarabetă – poartă de intrare & ieșire pentru cei care călătoresc înspre și dinspre auroport. Sunt câteva sute de metri distanță până la aeroport, dar în loc de un terminal decent avem o haltă. De ce? Pentru că lor nu le pasă și noi suportăm și d-astea.
2. Noua Sală Polivalentă din București – încă un lucru care nu s-a concretizat și nici nu se va concretiza prea curând. Ăsta e motivul pentru care Bucureștiul a și pierdut organizarea unui Campionat European de gimnastică. Înțelegeți? Le-au promis și altora, de-afară chiar că vor face o sală nouă, dar nu au făcut-o. Deci fără jenă! Lucrările n-au demarat în 2015 așa cum ar fi fost normal și astăzi, în 2018, încă se discută despre licitații. Frumos, nu?
3.Metroul din Drumul Taberei. Yup! Legendar…pentru amânările cu care a fost și încă este asociat. Început în 2011, programat în 2014. Fără noroc însă nici în 2015, 2016, 2017. Și, super-noutate, amânat, spre a fi dat în folosul cetățenilor și-n 2018. De ce atâta lipsă de interes? De ce nu se țin de termene și promisiuni? Pentru că nu le pasă și pentru că nici nu suportă vreodată cineva vreo consecință.
4. Porțiunea de drum Lugoj – Deva (face parte din A1)
Între cele două localități sunt puțin peste 100 de km. Google Maps spune că îi putem parcurge în aproape 2 ore! Din București, de-exemplu, dacă mergi pe autostrada spre Constanța, în 2h, faci o distanță dublă. Dar în vestul țării cineva chiar și-a bătut joc de români. Lucrările la sectorul ăsta Lugoj-Deva au început în 2011. Din ce scrie presa, la finalul lui 2013 erau gata 30 de km. Nice! Cam 10 km pe an. Am uitat să vă spun, că pentru a nu avea rău de infrastructură, autoritățile de la noi au împărțit cei 100 de km în 4 tronsoane. Bucăți mici, pași și mai mici! În 2016, de exemplu, treaba era departe de a fi încheiată. Ba chiar presa locală scria că trei din cele 4 tronsoane au întârzieri. De râs și de plâns e că la finalul lui 2016 presa făcea calcule și reieșea că anul e pe cale să se închidă fără niciun km nou de autostradă. Cum am reacționat, noi, boborul la vremea aceea? Nu-mi amintesc să fi fost vreo răscoală! Dar vai, iată ce notează Hotnews.ro că se întâmpla la finele lui 2017, deci peste fix un an: „Anul 2017 a fost un an semi-ratat din punct de vedere al marilor proiecte de infrastructura rutiera: Nici un km nou de autostrada deschis circulatiei…” Woooow! Acum suntem în 2018 și tot mai avem trei sectoare nefinalizate. Unul ar fi gata 80%, altul pe la 70%. Și unul (cu situație complicată aka lipsesc din peisaj niște tunele pentru urși) gata 95 la sută. Vorbim, în caz că ați pierdut șirul de bucăți din amărâta de sută de km. Wikipedia scrie sec – mai sunt în lucru între Lugoj și Deva 41 de km. Practic în 7 ani s-au rezolvat cam 70 de km! Frumos, nu?
Bonus – Că tot vorbeam mai sus de autostrăzi. În 2016 s-au deschis spre circulație 22 de km de autostradă. De fapt, a fost o redeschidere a unei porțiuni care a făcut buba și cu care ne-am grăbit să ieșim la înaintare în 2015.
Între 2015 și 2017 au apărut, vă rog să vă țineți de scaune, 38 de km de autostradă!
Leave a Comment